A NAV 2014.11.05-én megjelent
Közleményének, a hatályos NGM rendelet értelmezésével
és elvárásról tájékoztatjuk Önt, a online
pénztárgépek kötelező Éves szervizes
felülvizsgálatáravonatkozóan.
"Az éves felülvizsgálat során
a szerviz elsődleges feladata az illegális beavatkozások kiszűrése és
feltárása. Emellett ellenőrzi és szükség esetén
kicseréli az adóügyi ellenőrző egység (AEE) akkumulátorát is. Az éves
felülvizsgálatot első alkalommal a pénztárgép első
üzembe helyezését követő egy éven belül kell elvégeztetni. A felülvizsgálatot ezt követően évente
meg kell ismételni, úgy, hogy az egymást követő felülvizsgálatok között
legfeljebb egy év telhet el."
Az ellenőrzés során a pénztárgépre
felkerül egy egyedi azonosítószámmal ellátott, hologramos matrica és kitöltésre
kerül a Felülvizsgálati
adatlap, az elvégzett munka dokumentálására. Tekintettel arra, hogy egy gép átvizsgálása 1,5-2 órás
időtartam, és a - NAV közlemény „1. lépés: a szervizelési jogosultság
igazolása” pont „Fontos!” bekezdése javasolja a
felülvizsgálatot a pénztárgép üzemeltetési helyén elvégezni" - készüljenek
fel arra, hogy ezt a
vizsgálatot a pénztárgép üzemeltetési helyén kell elvégeznünk.
Lehetőség van a szervizben történő az éves
felülvizsgálatra is -
egyeztetett időpontban - azonban ilyen esetben csak másnapra készül el a gép,
nem azonnali helyszíni felülvizsgálat történik. Ha behozza a pénztárgépet
akkor az üzemeltetőnek okirattal
igazolnia kell a pénztárgép működésének helyét (pl. működési engedély, vagy más
hiteles dokumentum).
A munka elvégzésére az MPSZ (Magyar Pénztárgép
Szövetség) szakmai, érdekképviseleti egyeztetést kezdeményez, és ezt követően fog árat kommunikálni, lehetséges hogy hatósági ár kerül meghatározására, de
egyenlőre pontos árat még nem tudunk megírni.
Ha kérdése lenne, kérem keresse Fekete Attilát a +36 (30) 964 1668
telefonszámon, vagy írjon emailt ptg@fokuszcomputer.hu email címre.
Üdvözlettel:
Fekete Attila
Ügyvezető
+36 (30) 964 1668