Érd Város Tisztes Iparosa |
T A N Ú S Í T V Á N Y S Z A B Á L Y Z A T
1. Jelen szabályzat célja az Érdi Ipartestület és Érd Megyei Jogú Város
Önkormányzata között megkötött együttműködési megállapodás alapján az „Érd Város Tisztes Iparosa” megnevezésű
szakmai Tanúsítvány és Oklevél (továbbiakban együtt: Tanúsítvány) kibocsátásával
és felhasználásával kapcsolatos szabályok megállapítása.
2. A Tanúsítvány kibocsátásának
célja a helyi vállalkozói és fogyasztói kapcsolatrendszer megújítása érdekében
a tisztességesen működő helyi kisipari tevékenység érdekeinek védelme, munkájuk
szakmai minőségének tanúsítása.
3. Jelen szabályzat hatálya minden érdi székhellyel, telephellyel vagy bejelentett
lakóhellyel rendelkező vállalkozóra kiterjed, aki Tanúsítványt igényel, vagy azzal
rendelkezik.
5. Az igénylést írásban az Ipartestület székhelyén kell benyújtani, melyhez a 4. pontban meghatározott bizonyítvány, illetve hatósági engedély másolatát is csatolni kell.
6. Az Ipartestület az igényt megvizsgálja és amennyiben annak feltételei fennállnak a Tanúsítványt 30 napon belül kiadja.
az igénylő nevét, tevékenységét;
a Tanúsítvány érvényességi idejét;
a Tanúsítvány sorszámát;
a tanúsítás körét;
jelen tanúsítványszabályzat 4. pontjának kivonatát;
az Ipartestület ügyvezetőjének, valamint Érd Megyei Jogú Város Polgármesterének aláírását.
10. Az Ipartestület a kiadott Tanúsítványokról egységes nyilvántartást vezet.
jogosnak minősített fogyasztói panasz alapján a „mesterbírói testület” által megállapítást nyer, hogy a Tanúsítvány birtokosa munkáját nem az elvárható színvonalon végezte el, és/vagy annak orvoslása érdekében nem mutat együttműködési szándékot;
a tanúsítvány kiadása érdekében valótlan adatot szolgáltatott;
hatósági engedélyét visszavonták,
foglalkozásának gyakorlásától eltiltották,
bejelentett érdi lakóhelye, székhelye vagy telephelye megszűnik.
12. Amennyiben a Tanúsítvány birtokosának munkájával kapcsolatban kifogás merül fel, a panaszos az Érdi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján vagy az Ipartestület székhelyén szóban, írásban vagy elektronikus úton panaszt tehet.
13. Az Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján benyújtott panaszok elektronikusan, faxon vagy postai úton, legkésőbb három napon belül megküldésre kerülnek az Ipartestületnek.
14. Az Ipartestület a hozzá benyújtott panaszokról a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáját folyamatosan tájékoztatja.
18. Az Ipartestület a „mesterbírói
testület” által megalapozottnak minősített panasz esetén a Tanúsítvány
birtokosával kötött egyedi megállapodás alapján a Tanúsítvány birtokosának
tevékenységéért meghatározott összeg erejéig helytállhat.
20. Jelen Szabályzat 2009.
február 27-én lép hatályba.
Érd 2009. február 27.
............................................... …………………………..
Pataki János Csóli
Csaba
elnök
ügyvezető igazgató